سئو محتوا گام به گام
سئو محتوا؛ آموزش سئو محتوا در ۱۰ قدم بصورت کاربردی و حرفهای ژاکت آکادمی
با یادگیری این مبانی، شما میتوانید الفبا و پایههای سئو را بهطور کامل یاد بگیرید و دانش خود را در این حوزه ارتقا دهید. در این دوره تمامی اصول و مبانی مورد نیاز برای شروع و یادگیری حرفهای سئو بهصورت گام به گام آموزش داده شده است. با بهرهگیری از دانستههای این دوره میتوانید سئو محتوا را بهطور صحیح، اصولی و حرفهای یاد بگیرید و مهارتهای خود را در این زمینه ارتقا دهید. همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد، در صورتی که علاقمند به یادگیری سئو هستید، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همواره مشتاق دریافت نظرات سازنده شما هستیم.
با مطالعه این مقاله، شما می توانید به تنهایی وب سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. یکی از دغدغههایی که همواره در بحث سئو خارجی مطرح میشود، موضوع پنالتی است. اگر شما اقداماتی خلاف الگوریتمهای گوگل انجام دهید و آنها متوجه شوند، سایت شما را مجازات میکنند که در اصطلاح میگویند اقدام شما پنالتی شده است. در واقع این دغدغه زمانی شکل گرفت که پیش از این از سئو خارجی بسیار سوء استفاده میکردند تا رتبه سایت خیلی سریع بهبود پیدا کند. این سوء استفاده به قدری بود که موتورهای جستجو به خصوص گوگل تصمیم گرفت که تمرکز خود را در بحث سئو خارجی از بک لینکها کمتر کند و بیشتر به نحوه ایجاد و اعتبار بک لینکها توجه کند. به همین دلیل اگر شما یک استراتژی خوب را در خصوص سئو خارجی سایت خود اتخاذ کنید هیچ پنالتی متوجه شما نخواهد شد.
وقتی وبسایتهای مناسب را پیدا کردید؛ با آنها مکاتبه میکنید تا به محتواهای عالی شما بکلینک بدهند. بنابراین حالت هوشمندانه این است که یک وبسایت در سال اول از رپورتاژآگهی برای تقویت دامنه خود استفاده کند و در سالهای بعد روی تقویت صفحات مهم کار کند. در سال اول هنوز صفحات مهم وبسایت کاملا مشخص نشده است و ممکن است تغییراتی در ساختار سایت ایجاد شود. لطفا توجه داشته باشید هر وبسایتی با توجه به استراتژی که دارد میتواند از رپورتاژآگهی استفاده کند. بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وبسایتها مفید است را توضیح دادهام.
مثلا یک سایت شرکتی یا پزشکی یا چیزی شبیه به اینها دارید و نمیخواهید به صورت مداوم محتوا تولید کنید. اگر سایتتان وردپرسی است؛ کافی است از افزونههای زیر در سایتتان استفاده کنید و سایر افزونههای اسکیما را حذف کنید. در ادامه توضیح میدهم برای هر کدام از این پلتفرمها چگونه باید از اسکیما مارکآپ به صورت اصولی استفاده کنید. به طور مشخص schema markup میتواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد. اما اسکیما مارکآپ استفاده و منافع بسیار بیشتری برای وبسایت دارد.
این محتوا با انجام تحقیقات دقیق بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما و مخاطبانتان شکل میگیرد. محتوای باکیفیت، ارزشمند و منحصر به فرد، کلید اصلی موفقیت در دنیای سئو است. محتوایی که به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، نیازهای آنها را برآورده کند و اطلاعات مفیدی در اختیارشان قرار دهد، نه تنها توسط موتورهای جستجو بلکه توسط کاربران نیز مورد استقبال قرار میگیرد. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته میشود.موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است.
رباتهای تلگرام برای دانلود از یوتیوب یکی از سادهترین روشها برای دریافت ویدیوها و فایلهای صوتی با کیفیتهای مختلف هستند. این رباتها مانند Ytdlbot ،SaveFromBot و YoutubeDownloaderBot با امکاناتی مانند سرعت بالا، رابط کاربری ساده و پشتیبانی از چندین پلتفرم، نیاز کاربران را برآورده میکنند. به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. عموم محتواهای سئو شده از این اصول و چارچوب پیروی کرده و به این موارد دقت میکنند. شما همین با رعایت آنها میتوانید سئو محتوای خود را انجام دهید. این موارد اگرچه جزو استانداردهای تعیین شده توسط موتورهای جستجو نیست، اما توجه به آن باعث میشود که رعایت اصول سئو راحتتر و طبیعیتر جلو نماید.
علاوه بر این، توضیحات متا نیز باید جالب باشد و موضوع محتوا را توضیح دهد. محتوای خوب تبدیل می شود، اما در اینجا نحوه ایجاد محتوای عالی که تبدیل می شود آورده شده است. GetVidBot ویدیوها را با کیفیتهای مختلف در دسترس قرار میدهد. این ربات همچنین از دانلود فایلهای صوتی نیز پشتیبانی میکند. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید.
برای تولید یک محتوای مناسب سئو، باید مراحل زیر را رعایت کنیم. چک لیست تولید محتوا در 8 گام است که با رعایت آنها می توانیم محتوایی همیشه سبز (Evergreen content) تولید و منتشر کنیم و تا سال ها برای ما ترافیک بیاورد. البته به یاد داشته باشید که همیشه اولویت باید مخاطب باشد و محتوا را برای کاربران بنویسید. در ادامه به شما توضیح میدهم چگونه با تولید محتوای مناسب سئو و مارکتینگ سایتتان را متحول کنید. در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، تک تک جزئیات مهم است.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که این فرایند بلند مدت بوده و نباید اتظار داشته باشید که در زمان کوتاهی به نتیجه برسید. فرض کنید که شما برای یکی از صفحات سایت خود یک محتوای ویدئویی تهیه کردهاید. در مثالی دیگر فرض کنید که شما در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنید و محتوایی را که تولید میکنید به اشتراک میگذارید. مجدداً با مشاهده لینک سایت شما در توضیحات محتواها، مخاطبان وارد سایت شما میشوند. از مهمترین تگها در سئو داخلی و HTML میتوان به هدینگها اشاره کرد. هدینگها در واقع تگهایی هستند که با آن میتوان موضوعات درون هر صفحه را به ترتیب اولویت و اهمیت رتبه بندی کرد که موتورهای جستجو نیز همین اولویتها را مد نظر قرار میدهند.
کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. بسیار مهم است که متن شما خوانای داشته باشد، اصول نگارشی در آن رعایت شود و جملات واضح نوشته شده باشند. تصور کنید یک مقاله بلند و خستهکننده درباره فواید تغذیه سالم مینویسید. حالا، اضافه کردن تصاویری از میوهها و سبزیجات تازه، بشقابهای رنگارنگ و غذاهای سالم، نه تنها خواندن متن را لذتبخشتر میکند، بلکه خوانندگان را به موضوع علاقهمندتر میسازد.
اینجا جایی است که تحقیق کلمات کلیدی وارد میشود و این سنگ بنای نحوه نوشتن محتوای سئو است. عنوان اصلی صفحه یا Heading 1، قلب محتوای شماست و باید در برچسب H1 قرار گیرد. این برچسب، که اغلب در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس به عنوان “عنوان” شناخته میشود، اولین و مهمترین عنصر برای موتورهای جستجو و کاربران است. در اکثر موارد، شما به سادگی میتوانید عنوان صفحه را در بخش مشخصشدهای که معمولاً عبارت “عنوان را اینجا وارد کنید” یا “Enter title here” روی آن نوشته شده است، وارد کنید. با این حال، همیشه بهتر است پیش از انتشار محتوا، یک بار دیگر این بخش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که عنوان اصلی شما دقیقاً در تگ H1 قرار گرفته است. وقتی میدانید چگونه محتوای سئو بنویسید، افراد بسیار راحتتر میتوانند مقالات شما را پیدا کنند.
پیدا کردن کلمه کلیدی خود یک موضوع بسیار گسترده و قابل بررسی است اما در این قسمت به شما کمک می کنیم تا از کاربردی ترین روش ها برای این مرحله استفاده کنید. پس بیایید با بررسی نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو شروع کنیم. با تولید انبوه روزانهی محتوای ویدیویی در پلتفرمهایی مثل یوتیوب، خیلی از کاربران به دنبال راهحلهایی ساده و سریع برای دانلود این محتواها هستند. تمام محتوا با محوریت کلمه کلیدی نوشته میشود و هدف فرآیندهای سئو آن است که در نتایج جستجو کلمه کلیدی هدف، محتوای مورد نظر در صدر قرار گیرد. این یک راهکار ساده اما فوقالعاده مؤثر برای جذب بیشتر مخاطبان و تولید محتوای بهینه است. تصاویر نه تنها جذابیت بصری ایجاد میکنند، بلکه میتوانند پیام شما را واضحتر و جذابتر منتقل کنند.
رسانههای غنی همچنین به اشتراکگذاری محتوای شما در سایتهایی که بصری هستند آسانتر میکند. علاوه بر این، اگر کسی بخواهد مقاله شما را در صفحه فیسبوک خود پست کند، اگر همراه با آن تصویر داشته باشد، از نظر زیباییشناختی جذابتر است. گوگل ایندکس صفحات را با اولویت موبایل انجام می دهد، به این معنی که خزنده های آن نسخه موبایل وب سایت شما را بر نسخه دسکتاپ اولویت می دهند. به عبارت دیگر، اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. به طور خاص، مطمئن شوید که Core Web Vitals سایت شما درست است. اینها سه معیاری هستند که گوگل برای اندازه گیری سرعت، ثبات بصری و تعامل سایت شما استفاده می کند.
اما اگر هر بخشی از مخاطبان شما از مبتدیان تشکیل شده است، همچنان باید این موضوعات سطح ابتدایی را پوشش دهید. این لیست همیشه در حال تغییر و تکمیل خواهد بود، اما داشتن آن به عنوان پایه برای نوشتن سئوی شما بسیار ارزشمند است. مطالعات نشان داده است که طول آدرس اینترنتی یا URL، تأثیر مستقیمی بر نحوه ارزیابی محتوا توسط موتورهای جستجو دارد. مت کات، یکی از چهرههای شاخص گوگل، سالها پیش بر اهمیت استفاده از URLهای کوتاه و توصیفی تأکید کرده بود. به عبارت سادهتر، URLهای طولانی و پیچیده نه تنها برای کاربران گیجکننده هستند، بلکه ممکن است باعث کاهش اعتبار محتوا در نظر موتورهای جستجو شوند.
برای پیدا کردن این کلمات از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی میتوانید استفاده کنید و حجم جستجوی هر کلمهکلیدی را به ازای هر ماه به دست آورید. در آموزش محتوا نویسی سایت، نحوه تولید محتوای با کیفیت، پرداختن به هدف جستجو، ایجاد تجربه کاربری فوقالعاده برای کاربران و ایجاد ارتباط سریع و امن با کاربران و گوگل را توضیح دادم. اما در این مقاله میخواهم به صورت ویژه و گام به گام به بهینه سازی محتوای سایت بپردازم. تولید محتوای باکیفیت و سئو شده یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت در دنیای دیجیتال و کسب رتبه برتر در نتایج جستجوی گوگل است. اما چگونه میتوان محتوایی تولید کرد که هم برای کاربران جذاب باشد و هم مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرد؟ در این مقاله به صورت جامع و گام به گام به این سوال پاسخ خواهیم داد.
یک برنامه تولید محتوای موفق باید ثابت و کارآمد باشد تا رتبه های بالا و دیده شدن در موتورهای جستجو را حفظ کند. استراتژی هایی که در این مقاله آورده شده به شما کمک می کنند تا یک برنامه تولید محتوای موفق بسازید و نتایج مطلوبی کسب کنید. در این صفحات بیشتر سعی میکنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آنها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمیتواند بیش از ۳ دستهبندی داشته باشد. با ایجاد محتوای باکیفیت، آموزنده و جذاب، می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید، ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید و تعامل و درآمد سایت را افزایش دهید.
هنگام نوشتن محتوا و seo کردن آن باید سعی کنید جامعترین و کاملترین اطلاعات مرتبط با موضوع را ارائه دهید تا نیاز اطلاعاتی مخاطبان برطرف شود. اگر رقبا مطلبی با اطلاعات کمتری نوشتهاند، شما میتوانید با اضافه کردن جزئیات مفید بیشتر، محتوای ارزشمندتری تولید کنید. همچنین استفاده از تصاویر، اینفوگرافیک و سایر عناصر چندرسانهای مرتبط میتواند به غنای محتوا بیفزاید. در نهایت با تمرکز بر کیفیت بهجای کمیت، میتوانید محتوایی تولید کنید که رضایت بالای کاربران و موتور جستجو را تامین نماید. با رعایت این نکات کلیدی، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. به این نکته توجه کنید که بسیاری از این موارد ساده به نظر میرسند اما موفقیت در آنها نیاز به تجربه، تمرین، آموزش و یادگیری مداوم دارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های آن، نمایش کلماتی است که در حال رشد و ترند شدن است. در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. برای مصاحبه نیازی نیست حتما دفتر بزرگ و دکور مناسب داشته باشید (البته اگر داشته باشید بهتر است).
آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است. من میخوام که تو به عنوان یک متخصص سئو و نویسنده محتوای حرفه ای فارسی عمل کنی که مقالات سئو شده با کیفیت منتشر میکنه و مقالاتش جزو پر سرچ ترین مقالات در گوگل هست. فقط حواست باشه که حتما فقط عنوانهای مقاله را بنویسی و فرمت خروجی بصورت بولت پوینت باشه. آموزشهای رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلمهای آموزش سئو است. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است.
البته اگر محتوای شما به دیسکاور گوگل راه پیدا کند، در مدت زمان کم، ورودی زیادی تجربه می کنید و ترافیک سایتتان افزایش خواهد داشت. 3.بهینه سازی محتوای درون صفحه شامل افزودن کلمات کلیدی مرتبط، مطابقت با هدف جستجو و افزودن لینک های داخلی بیشتر است. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته میشود که باعث میشود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. در نتیجه، احتمال این که مخاطبان هدف وارد سایت شما شوند، بیشتر است. به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. با این حال، لازم است که در این زمینه دانش تخصصی داشته باشید.
بررسی صحت اطلاعات و استناد به منابع معتبر به برقراری اعتماد و اعتبار کمک می کند. یک آموزش سئو محتوا خوب سازمانی شامل دستورالعمل هایی برای نگارش، طراحی و عناصر برندینگ است تا اطمینان حاصل شود که تمام ارتباطات با هم هماهنگ و یکپارچه هستند. در آموزش سئو داخلی سایت؛ توضیح داده شد که سئو محتوا به ۳ بخش تقسیم میشود. راه دیگری که موتورهای جستجو به اهمیت یک محتوا پی می برند، از طریق لینک سازی است، هم لینک های داخلی و هم لینک سازی خارجی یا همان بک لینک است. سعی کنید استفاده از صفت ها و قیدها را به حداقل برسانید و به جای آنها از کلمات ارزشمند استفاده کنید.
درواقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتورهای جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چراکه شرایط استفاده از خدمات موتورهای جستجو درباره این اقدامات، نامعلوم و غیرواضح است. سئوی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندیها انجام میشود. در خصوص محتواهای خود بازخوردهای خوانندگان، مشتریان و تیم داخلی را جمع آوری کنید و آن را در برنامه تولید محتوای خود پیاده سازی کنید. جمع آوری بازخوردها به شما کمک می کند تا بهبودهای لازم را انجام دهید و استراتژی خود را به طور مناسب تنظیم کنید. با تنظیم یک استراتژی مناسب می توانید به نیازها و انتظارات مخاطبان خود پاسخ بهتری بدهید.
البته از نظر من EAT برای گوگل مهم است اما مهمترین عامل EAT هم بکلینک است. موبایل فرندلی بودن سایت هم یکی از سیگنالهای رتبهبندی گوگل است. سایتتان کوچک است و نمیخواهید خیلی آن را توسعه دهید و شاید سالی ۱۰ صفحه به صفحاتتان اضافه میشود. برای استفاده صحیح و مناسب از اسکیما مارکآپ ابتدا باید توجه کنید از چه پلتفرمی برای سایتتان استفاده میکنید. برای تست سرعت سایت بر اساس این معیارها میتوانید از google pagespeedinsight یا gtmetrix استفاده کنید.
تولید محتوای بدون سئو مثل این است که شما بهترین و با کیفیتترین اجناس را برای برای مغازهتان بیاورید ولی آنها را در انبار نگهدارید و مشتری شما هیچوقت نبیند. شما با ابزارهای رایگان تولید محتوا با هوش مصنوعی میتوانید محتواهای فوقالعاده باکیفیت را با کمترین هزینه ممکن طراحی و بارگذاری کنید. در حال حاضر افراد برای اهداف مختلف از هوش مصنوعی استفاده میکنند. به همین دلیل هم هوش مصنوعیهای بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارند که کمک زیادی به شما میکنند. در این دوره کامل، مبانی و اصول اولیه و کلیدی سئو بهصورت جامع و کامل آموزش داده شده است.
هنگامی که تصاویر را اضافه می کنید، سئوی محتوای خود را با افزودن عناوین توصیفی غنی از کلمات کلیدی و برچسب های alt به آنها بهبود دهید. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. در ادامه به مواردی اشاره میکنیم که گاهاً در مستندات گوگل و یا تجربه افراد با تجربه نقل شده و از آنها به عنوان استانداردهای سئو محتوا یاد میشود.
5.محتوا همچنین باید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی تجاری و بهبود فراخوانهای محتوای شما برای تبدیل بهینه شود. بهینه سازی محتوا هرگز حتی برای مقالاتی که قبلاً آنها را بهینه کرده اید، متوقف نمی شود. حقیقت این است که گوگل اکنون الگوریتم خود را به قدری بروز می کند که می توانید رتبه های خود را به سرعت از دست بدهید. راه دیگر برای بهبود ساختار محتوا، اضافه کردن تصاویر و ویدیوها است. اطمینان حاصل کنید که تصاویر مرتبط هستند، همچنین استفاده از عکسهای استوک را محدود کنید.
اما اگر به شغل سئو علاقه دارید و دوست دارید یک متخصص سئو با درآمد بالا شوید میتوانید با شرکت در دوره حرفهای سئو به صورت یک پکیج کامل، به یک متخصص سئو تبدیل شوید. در این پکیج، تمام آموزشهای تخصصی سئو داخلی و تکنیکال و خارجی، کیوورد ریسرچ، سرچ کنسول + سه کتاب تخصصی به شما ارائه میشود. در این مقاله اول کمی با مفهوم محتوای سئو شده آشنا میشویم، سپس سراغ تکنیکهای سئو محتوا میرویم. بیشتر این تکنیکها را در مقاله سئوی داخلی یاد گرفتیم، ولی اینجا آنهایی که مشخصا مربوط به محتواست را آوردیم تا در هنگام نوشتن، یک چک لیست کامل دم دستتان باشد. پس زمانی که افراد بیشتری وارد سایت شما شوند، هم ترافیک سایتتان بهبود پیدا میکند و هم احتمال این که به مشتری تبدیل شوند، زیاد است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/